• Aanmelden zonder verwijsbrief
  • Kwaliteit, plezier & motivatie
  • Geen wachtlijst

Online behandeling

Voor de online behandeling maken we gebruik van Zoom.

Online behandeling

Voor de online behandeling maken we gebruik van Zoom. Onder tabblad Beleid staat beschreven hoe we tot deze keuze zijn gekomen. Voor het bespreken van privacygevoelige informatie, zoals een intake of adviesgesprek kunnen we indien gewenst ook gebruik maken van GoogleMeet of van What’s app bellen. Zoom gebruiken we voor kwalitatieve en interactieve behandelingen.

Hoe werkt het?

Van uw logopedist ontvangt u een mail met daarin een link. Via deze link komt u in een digitale wachtkamer. Op het tijdstip van de afspraak wordt u door uw logopedist in de online omgeving toegelaten en kan de behandeling starten. Het is handig om minimaal een kwartier voor aanvang van de behandeling alvast in te loggen, zodat u al in de wachtkamer aanwezig bent voordat de behandeling start. Dit voorkomt dat er tijd afgaat van uw behandeling. Hebt u geen link ontvangen, check dan uw Spambox/Postvak Ongewenst of bel uw logopedist.

Wat heeft u nodig?

 

  • bij voorkeur een laptop/Macbook of computer met muis, maar een tablet/ipad of smartphone/iphone is ook mogelijk
  • een webcam, microfoon en luidsprekers/hoofdtelefoon (deze zijn in een laptop/Macbook/tablet/Ipad/smartphone meestal al geïntegreerd)
  • een goed werkende internetverbinding
  • een volle accu/batterij
  • een rustige ruimte
     

Huiswerk

Voor het delen van het huiswerk tijdens een online behandeling, gebruiken we Google Drive. Er wordt een map aangemaakt met de initialen van de cliënt en deze map wordt met de cliënt gedeeld. Tijdens de behandeling worden eventuele nieuwe opdrachten in deze map geplaatst. De cliënt kan ze hier zelf vervolgens in vinden. Hoe dat in zijn werk gaat vindt u in stappenplan Huiswerk vinden op Drive.